Sağlık Bakanlığından Yeni Dönem Sağlık Politikaları ve Yasa Tasarıları

Serdar HocamYazar & Editör

Dördüncü çeyrek politikalarını paylaşan Sağlık Bakanlığı, altı kanunda değişiklik öngören tasarıları, sosyal yardım ve sağlık personeli ödeneklerindeki artışları açıkladı.

◉ 14 okunma
Sağlık Bakanlığı bir dizi önemli sağlık politikasını duyurdu.

Sağlık Bakanlığı, Hanoi'de düzenlediği basın toplantısıyla 2026 yılının dördüncü çeyreğinde yürürlüğe konulacak sağlık politikalarını, altı kanunu değiştiren yasa tasarılarını ve personel ödeneklerindeki artışları duyurdu.

Basın Toplantısının Amacı

Sağlık Bakanlığı, 1 Ekim'de Hanoi'de düzenlediği toplantıda 2026 yılının dördüncü çeyreğine yönelik örnek sağlık politikalarının geliştirilmesi hakkında bilgi verdi.

Bu dönem, Politbüro'nun halk sağlığının korunması hakkındaki kararının kurumsal çerçevesinin tamamlanması için en yoğun dönem olarak belirlendi.

Altı Kanunda Eş Zamanlı Değişiklik

Sağlık alanındaki çeşitli kanunları değiştiren tasarı; Tıbbi Muayene ve Tedavi, İlaçlar, Sağlık Sigortası, Çocuklar, Engelliler ve Yaşlılar kanunlarında değişiklik öngörüyor.

Taslakların 16. Ulusal Meclis'in 2. Oturumunda sunulması bekleniyor.

Tıbbi Muayene ve İlaç Düzenlemeleri

Tıbbi Muayene ve Tedavi Kanunu taslağı, organizasyon biçimlerinin yeniden düzenlenmesine ve özel teknikler için lisanslamanın merkezsizleştirilmesine odaklanıyor.

Ayrıca her birim için belirli fiyatların onaylanması kuralı kaldırılarak meslek seviyesine dayalı genel bir fiyat düzenlemesi getirildi.

Diğer Yasa Taslakları ve Öneriler

Çocuklarla ilgili yasa taslağında koruma hizmetlerine ilişkin işletme koşulları kaldırılarak standart ve kılavuzlara devredildi.

Bakanlık ayrıca Gıda Güvenliği Yasası ile organ nakli kanunlarını ele alırken, tütün yasası kapsamında elektronik sigaraların yasaklanmasını önerdi.

Ödenek Artışları ve Sosyal Yardımlar

Kararnameler doğrultusunda standart sosyal yardım ödeneği aylık 540.000 VND'ye yükseltildi.

Birinci basamak sağlık çalışanları ve acil müdahale personeli için mesleki teşvik ödenekleri yüzde 70 ile 80 oranında artırıldı.